Odpowiednie dbanie o skórę to jedno z fundamentalnych zadań do wykonania przed rozpoczęciem leczenia onkologicznego, w czasie jego trwania i po zakończeniu terapii. Aby robić to dobrze, trzeba mieć wiedzę w tym temacie.
Problemy dermatologiczne są częstym skutkiem leczenia onkologicznego, gdyż w wyniku intensywnej terapii, wycelowanej w ratowanie życia chorego, dochodzi do uwrażliwienia skóry, a nasilenie wynikających z tego objawów wywiera negatywny wpływ na jakość życia pacjentów. W edukację chorych, ich rodzin i personelu medycznego na temat radzenia sobie ze skórnymi skutkami leczenia onkologicznego od lat angażuje się między innymi La Roche Posay – marka, której misją jest zapewnienie skutecznych i bezpiecznych rozwiązań dla skóry wrażliwej, poprawiających jakość życia osób zmagających się z problemami dermatologicznymi.
Wsparcie ze strony ekspertów
Pielęgnacja wrażliwej skóry stanowi wyzwanie, dlatego osoby w trakcie leczenia onkologicznego, które doświadczają wywołanych nim zmian dermatologicznych, powinny korzystać z wiedzy ekspertów. La Roche Posay już od ponad 25 lat na całym świecie edukuje chorych leczonych onkologicznie, zapewnia im wsparcie w zakresie dermopielęgnacji, a także dostarcza produkty pielęgnacyjne, które wpływają na poprawę komfortu i jakości życia. Doświadczenie w poprawie stanu skóry pacjentów po leczeniu onkologicznym marka ma niewątpliwie duże, bo już od blisko 100 lat prowadzi własne Centrum Termalne we Francji – to wiodący ośrodek uzdrowiskowy, który specjalizuje się w zapewnianiu pomocy chorym onkologicznym i przyjmuje około 2,5 tysiąca takich pacjentów rocznie. Na pomoc La Roche Posay mogą liczyć też dzieci chorujące na nowotwory, bo marka utworzyła w 1995 roku własną fundację, która działa na rzecz małych pacjentów i ich rodzin, a także współpracuje z największą międzynarodową organizacją Childhood Cancer International (CCI) zajmującą się nowotworami dziecięcymi.
La Roche Posay nawiązuje też liczne partnerstwa, m.in. z Międzynarodową Unią do Walki z Rakiem (UICC) i realizuje międzynarodowe badania kliniczne. Skuteczność produktów pielęgnacyjnych tej marki została dowiedziona w 17 pracach naukowych, a na podstawie uzyskanych wyników powstało 16 publikacji, które podkreślają rolę dermopielęgnacji u pacjentów leczonych onkologicznie.
Edukacja pacjentów i medyków
W swej edukacyjnej misji dotyczącej dermopielęgnacji, La Roche Posay opiera się na najnowszych wytycznych ISKIMO (International Skin Management In Oncology) z 2023 roku, które dotyczą zastosowania dermokosmetyków u pacjentów onkologicznych. Co istotne, celem marki jest edukowanie i pacjentów, i przedstawicieli środowiska medycznego. Duże znaczenie odgrywa współpraca z dermatologami na całym świecie, aby podnosić świadomość na temat konieczności całorocznej ochrony przeciwsłonecznej, która jest kluczowa w profilaktyce czerniaka. We współpracy z polskimi dermatologami La Roche Posay realizuje w tym obszarze tematycznym swoją flagową inicjatywę – SAVE YOUR SKIN. To akcja dermatoskopowego badania znamion, w ramach której w tym roku w naszym kraju zostanie przebadanych około 7000 pacjentów. Lokalnie od 2024 roku marka rozpoczęła też współpracę z fundacją Rak’n’Roll.
Edukację marka dedykuje też lekarzom i organizuje dla nich własne seminaria naukowe z udziałem wybitnych polskich i światowych ekspertów w dziedzinie dermatoskopii oraz fotoprotekcji.